Sunday, February 27, 2011

Slassöndag i Stockholm

Okej, nu har vi kommit till denna helgs resume!

Vi lämnade First Amaranten för Nordic Light. PLUS PLUS till Nordic Light för detta är ett mycket trevligt hotell. Bra frukost och framförallt rummen är riktigt trevliga.

Jag plågade mig upp lördag morgon tog en kortpromenad vasagatan ned för att köra igång 8:30 med jobb. Hade riktigt bra flow hela dagen, fast det kanske berodde på den suger high som jag tillät mig. Som en partner på jobbet uttryckte det. Det enda roliga vi har nu, är väl att tröstäta. Taktiken är att äta så man blir less några månader framåt. Jag hävdade tyvärr att detta troligen inte fungerar på mig för jag har ätit enormt mycket godis och elände de senaste månaderna i ala fall...

Efter jobbet så skyndade jag mig till Hotellresturangen för att möta upp Anna och Fredrik. En middag i en icke fullsatt restaurang god mat. Caesarsallad med Halloumi ost och Fredrik åt köttgryta av finareslag. Anna åt en röding från något hav där man odlat fisken....Vi skyndade oss till Saga för att Se King's speach. MYCKET BRA 1h 55 min njutning, humor och allt möjligt.

Somnade efter att ha agerat DJ till en hYfsat road Fredrik. Vi gick från Bruce springsteen till Wnnerbäck till Snoddas till John Blund till SKifs med Krama Dej....:)))

Idag söndag sov vi till 10:30 och höll på att missa den fantastiksa buffén!!! Vila därefter och sedan skidorna skidbytetävlingen.  Stackars svenskarna det var tydligen smutsigt i spåren....Vad vet jag något gick inte så bra. Därefter sprang vi Söderrundan. Fredrik var outstandign och skuttade fram längs Årstaviken och in mot söder igen. Jag fick problem med min förbaskade mage och blev tvungen att surt avbryta efter två timmar:(( Dags att kolla upp vad problemet är. Har mina misstankar men ja, vet inte riktigt.

Sedan har vi slasat. Ätit Mongolian Buffe på Vasagatan. Åt lite för mycket, köpt kaffe på espresso house. Är det inte det man ska göra som citybo. Läst, vilat skrivit och surfat på vårt rum med en lite för röd belysning.

Ska nu inom kort borsta tänderna och ta det piano. Vi har inte så mycket bildbevis från våra aktiviteter denna helg så en bild på mig i den röda pyjamasen var en nödlösning för att åtminstone ha något, med betoning på något.....

KRAM Therese

No comments:

Post a Comment