Saturday, February 12, 2011

Updatering på gång; en blandning av nu och då

Förra söndagen så bakade vi semlor jag och Fredrik. Tea och Mårten med barnaskaran skulle komma på besök! Morgonen inleddes med en två timmarslöpning där Fredrik tog oss runt Linköpings alla olika bostadsområden pluss att han visade vart han spenderade många av sina stuideår. Kan konstatera att Fredrik bott på betydligt fler ställen än jag under sin studietid.

Massor av sol gjorde löpturen helt fantastisk. Min mage var inte min bästa vän, men att få springa med Fredrik i det vädret gjorde att alla bekymmer var som bortblåsta och livet kändes helt fantastiskt plus att jag såg så mycket framemot att baka semlorna klart (vi hade gjort bröd och mandelmassa kvällen innan) Okej, erkänner jag hade smygätit en semla kvällen innan:) Mycket gott var det. Jamen, Fredrik åt också en; ))



Den mest råa och ärliga kommentaren fick vi från Tage knappt fem år! Han var snabbast med att välja ut en semla och se till att saftglaset var fyllt. Men efter att ha slukat locket och doppat ansiktet i grädden ser vi alla hur Tage lutar sig mot sin kloka mor och säger "Mamma, ICA Maxis semlor är mycket godare!" :))) Okej, det var kanske inte riktig så bra som jag ville tro. Tack och lov hade vi köpt klassikern "Tom och Jerry kex" från Göteborgs Kex, en klassiker som jag inte kan återskapa.




Fredrik var jättegullig och åt en extra semla, jag tyckte min smakade jätte gott, lite mycket var det nog. Men det var så himla roligt att spritsagrädde men kanske ska jag ta det lite lugnt inför nästa Temmelfest. Vi får en ny chans nästa helg och det ska bli jätte trevligt med besök från flera av Fredriks vänner! Förhoppningsvis är de sugen på en semla.

KRAMAR i massor,
Therese

No comments:

Post a Comment